Om meg

Jeg er ei jente fra Tromsø som er selvlært maler/tegner. Siden 20-årene har det vært min store lidenskap og noe jeg føler ligger til sjelen min. Det er noe inni meg som bare må få komme ut i form av bilder. Inspirasjonen henter jeg i alt fra interiør til naturen, og selvfølgelig følelser jeg bærer inni meg. Bildene mine er malt med akryl, det passer best til spontaniteten jeg vil ha, mens jeg former det til! Jeg maler på bestilling, så om det skulle være av interesse eller at du lurer på noe, må du gjerne ta kontakt på tlf:95806119 eller send mail til: kontakt@loneslydahl.com Sjekk ut hjemmesiden min: www.loneslydahl.com
Hei og velkommen til min blogg!
Her blir jeg å skrive litt om kunstverkene mine og prosessen til ferdig motiv!
Det er mye som inspirerer i hverdagen, om man bare åpner øynene og har ett åpent sinn, finner man inspirasjon i ALT!:) Og for en lykke og gledesrus å kjenne at det bobler inni meg av inspirasjon, og en trang til å få det på lerrete...hendene kan mange ganger ikke male fort nok!

Å male er noe helt fantastisk, det er den beste hobbyen man kan ha, i mine øyne!;)
Det er nesten en form for aktiv meditasjon..man går langt inn i seg selv og jeg føler nesten at kropp og sinn jobber sammen på ett annet vis enn ellers i hverdagen. Det er godt å kjenne at hodet er fokusert på maleriet og at konsentrasjonen er 110%..og at kroppen på en måte bare lystrer og gjør de bevegelsene som den skal! Det er nesten vanskelig å forklare hva jeg mener, men saken er den at jeg sjelden planlegger ett motiv. Jeg har inspirasjonen også starter jeg bare å forme det til. Det er derfor ingen bilder vil ligne hverandre..og også derfor det ville vært vanskelig for meg å lære bort det jeg gjør..fordi jeg gjør det bare!!

Alle mennesker har noe som "ligger til sjæla", noe du er ekstra flink på. Trur nok alle har ett talent, dog kanskje bare ett uoppdaget sådan! I mitt tilfelle er det nok å male som er det jeg er flinkest på. I følge janteloven skal man vel nesten ikke nevne hva man er flink på, men jeg synes man skal være stolt av sin lidenskap!!:)

Male har jeg gjort så lenge jeg kan huske, vi har et bilde av meg hvor jeg sitter å maler med et maleskrin pappa gav meg etter en reise fra Rio je janeiro..det er nesten fortsatt inntakt..er så gla i det at det ble bare brukt til helt spesielle annledninger!:)

Så sånn er det..fortsatt maler jeg, og i skrivende stund står bildene å venter på meg for klargjøring for utstilling på G..!!!:)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar