Om meg

Jeg er ei jente fra Tromsø som er selvlært maler/tegner. Siden 20-årene har det vært min store lidenskap og noe jeg føler ligger til sjelen min. Det er noe inni meg som bare må få komme ut i form av bilder. Inspirasjonen henter jeg i alt fra interiør til naturen, og selvfølgelig følelser jeg bærer inni meg. Bildene mine er malt med akryl, det passer best til spontaniteten jeg vil ha, mens jeg former det til! Jeg maler på bestilling, så om det skulle være av interesse eller at du lurer på noe, må du gjerne ta kontakt på tlf:95806119 eller send mail til: kontakt@loneslydahl.com Sjekk ut hjemmesiden min: www.loneslydahl.com

Sommerfugler i magen og forelskelse



...Ja, faktisk...det er akkurat det jeg får av å male...jeg eeelsker jobben min!!!:)
Følelsen av å glemme resten av verden, male i timesvis og fordype seg i det...kriblingen i magen når man kjenner at dette...dette blir supert!!! Og nesten så man føler en forelskelses følelse når man er ferdig med det..kunstverket mitt..det er lov å være fornøyd og stolt over det man lager..og det er jeg!:) :)
Er jo mange timer bak maleriene..igår satt jeg i hele 7 timer og gav meg ikke før halv 2 inatt! ...og om det skulle sjokere..eneste pausene jeg hadde var da jeg måtte skylle penselen..sånn er det når man går inn i maleboble, man kjenner ikke at man blir sliten engang!

Dette bildet skulle gå i samme farger som "Livets tre" som dere ser lenger ned på bloggen.
Itilleg skulle den ha fargene grønn, turkis og blå i seg!:)
Min første tanke var, at dette kan bli litt for mye farger. Man skal være litt forsiktig med å bruke for mye farger i ett bilde, da det kan bli litt for forstyrrende.
Men, her klarte jeg ikke dy meg...det er masse blått og turkis i det..og ett hint av grønnt!:)
Kunne ikke bruke fargene heeelt likt "Livets tre", men måtte justere fargene litt ettersom jeg skulle bruke tilleggsfarger.
Og jeg er super fornøyd...er så gøy å se sluttresultatet av bildet som man har holdt på med og se hvordan det faktisk ender opp! Jeg maler jo som dere vet med impulsive strøk og lar bildet "komme til meg" istedet for å planlegge for mye.

Dette maleriet er satt sammen av 9 små lerret på 20x20 cm. Det fine er at maleriet kan være samlet, eller deles opp i flere små malerier...eller faktisk bare snu litt på det..snakk om evighetsbilde...blir man litt lei..er det bare å flytte litt om på små lerretene..og vips....ett helt nytt maleri!!:)

Som det vises på bildene, er maleriet bygget opp med tekstur. Synes det er så fint når malerier har det..blir ekstra liv og spenning i det da.
Nå har jeg akkurat lagt malekosten fra meg, så maleriet har ikke tørket helt ennå. Derfor er nok også bakgrunnen til bildene ikke den beste...men, jeg klarer ikke vente med å fotografere til det har tørket..kall meg utålmodig!;)

Desverre ett uklart bilde..fargene her er korrekte, men nå er er det litt dårlig fokusert..ikke bare bare å stå på stol over bildet!;)



Nærbilde

Her og, her vises litt turkis og grønt


Her ser man at det er litt blått og i bildet


Her er bildet delt opp til bare tre lerret

Og her er det delt opp til tre bilder vertikalt



Hva synes dere? Er det ikke flott? Jeg vet bare at det klør i fingrene etter å male flere bilder med blått og turkis!:)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar