Om meg

Jeg er ei jente fra Tromsø som er selvlært maler/tegner. Siden 20-årene har det vært min store lidenskap og noe jeg føler ligger til sjelen min. Det er noe inni meg som bare må få komme ut i form av bilder. Inspirasjonen henter jeg i alt fra interiør til naturen, og selvfølgelig følelser jeg bærer inni meg. Bildene mine er malt med akryl, det passer best til spontaniteten jeg vil ha, mens jeg former det til! Jeg maler på bestilling, så om det skulle være av interesse eller at du lurer på noe, må du gjerne ta kontakt på tlf:95806119 eller send mail til: kontakt@loneslydahl.com Sjekk ut hjemmesiden min: www.loneslydahl.com

Storkoser meg



Etter litt maletørke pga at Othelie (datteren min) har vært syk, er det skikkelig godt å være igang igjen!:) Har ikke klart å legge det fra meg, har malt til langt på natt og måttet tvinge meg selv til å legge fra meg penselen. Ååååh...det er så hærlig å være inspirert og føle sånn tiltrekning til lerrete. Når jeg har lagt meg på kvelden har jeg ikke klart å sove, for tankene har vært sånn på bildet og motivet. Opp å male før frokosten inntas osv.. finns ikke bedre lykkefølelse enn å være inspirert. Føler at kroppen og penselen ikke klarer henge med til tider, er så mange ideer og tanker som vil ned..fort!! Enda godt jeg maler med akryl som tørker raskt..det er virkelig malingen som passer for meg!:)
Bilder jeg holder på med er ett av de jeg har fått bestilling på. Det skulle være i jordtoner, med englemotiv og med litt lillatoner. Og jeg gjør som jeg bruker..maler det jeg føler må få komme fram naturlig..i og med at jeg fikk frie tøyler på dette bildet, føler jeg i enda større grad at bildet må få skape "seg selv". Er egentlig litt vanskelig å ordlegge hva jeg mener, men dere skjønner sikkert hvor jeg vil henn!:)
Det artige er, at dette begynner å bli litt "scrapbooking" aktig..uten at det var tenkt fra starten av...det er mye som skal få plass i dette motivet. Og det blir helt ulikt noe annet jeg har laget før..noe som gjør det så utrulig gøy å jobbe med det!!:) Så får vi se om det faller i smak når det er ferdig..så langt er jeg bare halveis i prosessen. Så nå skal jeg komme meg tilbake til bildet og malemodus!:) God musikk, lerret og inspirasjon -> LYKKE!:)

1 kommentar: