Om meg

Jeg er ei jente fra Tromsø som er selvlært maler/tegner. Siden 20-årene har det vært min store lidenskap og noe jeg føler ligger til sjelen min. Det er noe inni meg som bare må få komme ut i form av bilder. Inspirasjonen henter jeg i alt fra interiør til naturen, og selvfølgelig følelser jeg bærer inni meg. Bildene mine er malt med akryl, det passer best til spontaniteten jeg vil ha, mens jeg former det til! Jeg maler på bestilling, så om det skulle være av interesse eller at du lurer på noe, må du gjerne ta kontakt på tlf:95806119 eller send mail til: kontakt@loneslydahl.com Sjekk ut hjemmesiden min: www.loneslydahl.com

Mørke bilder

Her om dagen fikk jeg høre at jeg maler så mørke bilder...og jeg gjør kanskje det når jeg tenker meg om!:) ... He he...og livets ironi...hva er neste bildet jeg maler...MØRKT!:)
Men, er vel akkurat slik det skal være..jeg maler jo for meg selv først og fremst, og jeg eeelsker når bilder går i virkelig mørke toner. Kanskje, derfor jeg liker Odd Nerdrum sine bilder så godt!:)

Jeg har kanskje ikke fortalt det før, men når jeg maler hører jeg nesten alltid på musikk.
Som regel er det en spesiell sang som får dominere høytaleren på hvert bilde. Sånn sett, er det vel mange av bildene som har sin egen sang, en sang som er med på å inspirere og sette sitt preg på motivet. I dette tilfelle var det Kaizers orchestra som fikk ruve ut av høytalerne. Elsker å høre Kaizers!!! Og det var helt hærlig å digge til dem, mens jeg malte...føler nesten at det mørke bildet passer til musikken! ...Og derav tittelen..
"KONTROLL PÅ KONTINENTET" !!!:)

Det maleriet jeg har holdt på med i det siste, er inspirert fra et interiør magasin. Jupp, jeg henter ofte inspirasjonen derfra. Denne gangen var det et kjempe fint gammeldags skap som fikk male gleden min til å fyke i taket!

Here you see...første bildet er av det gamle skapet!:)


                                         




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar