Om meg

Jeg er ei jente fra Tromsø som er selvlært maler/tegner. Siden 20-årene har det vært min store lidenskap og noe jeg føler ligger til sjelen min. Det er noe inni meg som bare må få komme ut i form av bilder. Inspirasjonen henter jeg i alt fra interiør til naturen, og selvfølgelig følelser jeg bærer inni meg. Bildene mine er malt med akryl, det passer best til spontaniteten jeg vil ha, mens jeg former det til! Jeg maler på bestilling, så om det skulle være av interesse eller at du lurer på noe, må du gjerne ta kontakt på tlf:95806119 eller send mail til: kontakt@loneslydahl.com Sjekk ut hjemmesiden min: www.loneslydahl.com

"Kjærlighetsgaven"

Æ har lenge hatt ett ønske om å gi bort ett bilde til sykehuset eller en veldedig organisasjon. Og for ca. 1 uka sia, begynte æ på ett maleri som æ tenkte ha som giveaway. Men, det føltes ikke ut som det va ment for akkurat det. Så æ tenkte at dettan kunne æ jo gi bort til noen som virkelig treng det. :)
Men, føltes så "rart" å skulle komme med det under armen aleina..ville gjerne ha flere med mæ på det. Itillegg følte æ at det vil bli gitt med hjertet..og føle mæ heldig som har nokka å bidra med. Alle kunne jo kanskje tenke sæ å gi noe til en god sak, men kanskje ikke har nokka å gi. Og da e jo æ så heldig som har kunsten..æ kan jo lage det for oss, også gir vi det sammen! <3
Likt tiltrekker likt sies det..og om vi e mange som gir med hjertet og det e en kjærlig handling..kanskje det virkelig kan få fram varme følelsa hos ett anna menneske.
Ei fortvilt sjæl som har det tungt og kanskje føle sæ litt ensom..man kan mange ganga ha familie rundt sæ og se både omsorg og kjærlighet..men, man ser sæ kanskje blind på det..det blir for nært og ubetinga. Men, kjærlighet fra ett anna fremmed menneske..det sett ett anna spor. Det røre borti nokka i oss, fordi vi vet at det e uoppfordra og ektefølt nestekjærlighet! Kanskje føle man sæ som en del av nokka større, nærmere livet..at vi alle e knytta sammen på en måte. 
Derfor har æ så lyst at vi skal vise det menneske, at vi har ofra en tanke på han/ho. At vi e mange som støtte og at man aldri e aleina!

Så..da har æ maleriet.. og har spurt på Facebook om det e noen som ville være med..og til no e vi litt over 100 stk..har ikke fått helt oversikt enda. Tanken va å enten male alle navnan i ett bilde eller få det med på ett fint kort/brev som følger med bildet. E så kos at vi e så mange..tenk, over 100 støkka som vil gi videre si godhet..blir no rørt æ! :) ..og stolt!! Vi menneska har så mye godt i oss! <3
Har du lyst å bli med? Det e ikkje forseint..bilde e fortsatt under kreativ utfoldelse!;)
Æ har en liten plan, en tanke om ka æ ønske..så får æ se ka som kommer på lerrete..det bestemme ikkje æ..det e sjæleverk! :)
En ting e sikkert, dokker blir å få se prosessen underveis..alle navnan som blir kommentert på innlegget på facebook sia mi, (loneslydahl.com) blir å komme med og det e like mye fra dokker som fra mæ!! :) Æ blir å forklare budskapet, fargan sine betydning og ka som e tanken med maleriet!
..og ja, fargan sine betydninge! For kunstner som æ e..så har æ stor tro på at vi menneska blir påvirka av kunst og av farga..omså på det ubevisste plan. Derfor har æ så lyst å male ett bilde som kan hjelpe på..virke beroliganes og røre ved følelsa..og ikke minst..her kommer det viktigste faktisk! For maleriet e jo ikke det viktigste, det e jo budskapet..det e jo oss!! Ka vi har lyst å gjøre for andre triste menneska.

..Og derfor e tanken å gi maleriet til barne og ungdomspsykiatrisk avdeling.. trur det kan føles godt for både dem og oss! <3

Æ legg med første fasen av bildet..og om du like tanken, så hiv dæ gjerne med på det! :)

Jo flere som e med, jo mere kjærlighet gir vi! :)



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar