Om meg

Jeg er ei jente fra Tromsø som er selvlært maler/tegner. Siden 20-årene har det vært min store lidenskap og noe jeg føler ligger til sjelen min. Det er noe inni meg som bare må få komme ut i form av bilder. Inspirasjonen henter jeg i alt fra interiør til naturen, og selvfølgelig følelser jeg bærer inni meg. Bildene mine er malt med akryl, det passer best til spontaniteten jeg vil ha, mens jeg former det til! Jeg maler på bestilling, så om det skulle være av interesse eller at du lurer på noe, må du gjerne ta kontakt på tlf:95806119 eller send mail til: kontakt@loneslydahl.com Sjekk ut hjemmesiden min: www.loneslydahl.com

Tolkning av maleriet og fargebetydning!

Her kommer ett litt langt innlegg om betydninga av fargan og tolkninga av maleriet. Sku gjerne kommet med det når maleriet e helt ferdig..men, det her e jo våres prosess, så da syns æ at æ skal involvere dokker i den! :) No e æ en typisk "høytflyvende" kunstner, så æ håpe dokker ikke "dett av lasset" no når æ skal fortelle. Og beklage, det her blir ett langt innlegg..men, no kommer dokker under huden på mæ! ♥ Først vil æ gjerne få si tusen takk for at dokker like tanken med det her vi gjør. Så langt e vi ca. 150 menneska som gir! ♥ E jo helt utrulig, så mange som vil involvere sæ for å glede andre menneska! Æ skal sette ord på farge for farge. Betydninga kan variere fra kultur til kultur og alle farga har nokka negativt med sæ..men, vi fokusere på det positive! :) Maleriet framstår rosa, det gamle fotoet e misvisende i farge. ROSA: Påvirke oss psykisk, men på en beroliganes måte. Universell kjærlighet. Roe ned følelsa og aksept. HVIT: Ny start og utvikling. Fjerne hindringe og skape mental klarhet. Rense tanka og følelsa. Skape nye handlinge. Helhet. LILLA: Fri vilje. Fred i sinnet og kontroll. Balanse. Fjerne utbrenthet og hindringe. GULL: (ikke malt enda) God helse. Optimisme. Økt personlig makt og fokus på livets gleder. Så får vi håpe at fargan vil tale for sæ, til dem som ser maleriet. ♥ ..Så tolkninga så langt.. Til dem som så barnet i maleriet. Etterhvert så æ det æ og. Og æ følte at der kom virkelig ett viktig budskap fram. Barnet vi alle har i oss. Men, æ følte at maleriet ikke va ferdig, så æ va nødt til å snu maleriet opp ned, for å klare å overse det og male videre. Barnet e skjult i motivet no, men har en viktig betydning i maleriet. Æ hadde store problema med å "ødelegge" det og male over det. Kanskje e d sånn ett forvilt menneske har det, man føle at selvet e viska bort..! Lyset i bildet..mørket e ikke helt mørkt og skal heller aldri få lov å være det! Lyset inni oss trenge fram, samtidig som mørket strekke sæ etter lyset. I viten om at det e sannhet og kjærlighet. Og lyset strekke sæ like fullt tilbake! ♥ Lyset kommer ovenfra, for det e over det vi forstår..og den høyeste kjærlighet..samtidig så nært oss. Æ syns det virke som det e nokka "universelt" med motivet. At det e en sterk energi. Så å male fra barnet til universell energi..det e jo akkurat det vi e laga av! ♥ Så får vi håpe at maleriet kan minne oss på vårt potensiale og at VI e en del av nokka stort. Og det e dokker med på å vise! ♥ maleriet e ikkje ferdig..lyset i oss skal enda få trenge mere gjennom og gull detalja skal få komme i oss! ;) Æ kommer aldri til å glemme det her maleriet, det har fått en plass i ♥ mitt.



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar